تضمین در سئو و واقعیت های آن
بررسی موضوع تضمین در سئو و واقعیت های آن
در این نوشتار درباره موضوع مهم تضمین در سئو صحبتی داشته باشیم پیشنهاد می کنم همراه ما باشید این نوشتار بصورت ساده در مورد سئو تضمینی صحبت می کند.
ابتدا ببینیم تعریف سئو چیست سئو مجموعه اقداماتی است که شما باید در داخل و خارج از سایت خود انجام دهید تا وب سایت شما به اصطلاح کاربرپسند شود هرچه سایت شما کاربرپسندتر باشد گوگل رتبه بهتری به آن اختصاص خواهد داد.
اما طبیعتا هر فردی شغلی دارد و بسیاری از ما تخصص عمیقی در زمینه سئو و به ویژه قوانین آن که دائما و با سرعت تغییر می کنند نداریم. به همین دلیل لازم است کار را به یک سئوکار یا کارشناس سئو بسپاریم. موضوع مهم در این میان این است که چگونه یک کارشناس سئوی خوب پیدا کنیم.
در بازار طراحی وب سایت و سئو در ایران افراد زیادی وجود دارند که ادعا می کنند کار تخصصی آن ها سئو است. برخی از این افراد حتی تضمین در سئو می دهند و می گویند سایت شما را با کلیدواژه های مرتبط با کسب وکار و موقعیت جغرافیایی در صفحه اول گوگل نمایش خواهند داد.
از آنجا که این ادعا بسیار بزرگ است اجازه دهید در این باره توضیح بیشتری بدهم. پیش از آن و پیش از بیان استدلال های خودم بهتر است از گوگل نقل قولی داشته باشم.
همه ما آقای کی روش و به ویژه آقای برانکو را می شناسیم که مربیان بزرگی هستند. آقای برانکو به ایران آمدند و با تیم پرسپولیس چهار یا پنج سال متوالی قهرمان شدند. اما زمانی که به کشورهای دیگر رفتند و با تیم های دیگری کار کردند موفقیتی مشابه دوران حضورشان در پرسپولیس کسب نکردند. دلیل این موضوع چیست. دلیل آن این است که فوتبال یک بازی تیمی است مجموعه ای از عوامل متعدد باید به درستی عمل کنند تا نتیجه دلخواه حاصل شود. سئو نیز دقیقا چنین است. عوامل بسیاری باید درست کار کنند تا ما به نتیجه مطلوب برسیم.
بخشی از این عوامل به خود ما مربوط می شود، بخشی به رقبا، بخشی به سرعت سایت و کیفیت است، بخشی به محتوا و در نهایت گوگل است که به وسیله ربات های خود به سایت شما رتبه می دهد. بنابراین این احتمال وجود دارد که حتی با انجام درست بسیاری از اقدامات به دلایل مختلف سایت شما در جایگاه مورد انتظار قرار نگیرد به همین دلیل باید کار سئو را به تیم ماهر بدهید که حداقل اشتباه رخ دهد و شما از رقبای کسب و کارتان جلوتر باشید.
در طی تجربیاتی که داشتیم مشتریانی به ما مراجعه می کنند که تجربه های منفی داشته اند. مشتری می گفت به یک شرکت طراحی وب سایت مراجعه کرده بود. آن ها تضمین داده بودند که سایتش را با کلیدواژه مرتبط در صفحه اول گوگل قرار دهند. اما پس از طی زمان مشخص شده سایت او به صفحه اول نیامد و موارد مشابه دیگری هم وجود دارد.
بنابراین نتیجه درست این است تیم ما و یا سئوکار صرفا دستمزد بابت انجام کار دریافت می کند یعنی زمانی که شما متوجه شدید که کسب و کارتان در گوگل رشد کرد و بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل مشخص شد و جز لینک های برتر صفحه اول گوگل بودید این زمان اعتماد به تیم حرفه ای سئو تضمینی است و هیچ راهی جز این برای اثبات کار و ضمانت کار وجود ندارد.
چگونه می توانیم به یک سئوکار اعتماد کنیم. پاسخ این است که سابقه کاری و نمونه کارهای او دو فاکتور بسیار مهم هستند که می توانند معیار اعتماد شما باشند.
تیم ما یک شعار دارد و آن این است که نتایج بالا بردن سایت در سرچ گوگل را بصورت عملی مشاهده کنید و بعد اعتماد کنید.
نقش گوگل مپ در اعتماد مشتریان
برای هر کسب وکاری که به دنبال جذب مشتری محلی است، حضور در گوگل مپ یک مزیت رقابتی جدی محسوب می شود. بسیاری از کاربران وقتی به دنبال فروشگاه، رستوران، کلینیک یا هر نوع خدماتی هستند ابتدا در گوگل مپ جستجو می کنند. حال اگر کسب وکار شما در این نقشه ثبت نشده باشد یا بهینه سازی درستی نداشته باشد بخش بزرگی از مشتریان بالقوه را از دست خواهید داد.
یک شرکت سئو حرفه ای می تواند با ایجاد و بهینه سازی پروفایل کسب وکار شما و ثبت مکان در گوگل مپ زمینه ای فراهم کند تا کاربران راحت تر شما را پیدا کنند. این کار شامل افزودن اطلاعات دقیق تماس، تصاویر باکیفیت، ساعات کاری و دسته بندی صحیح خدمات می شود. علاوه بر این با استراتژی های سئو محلی امکان دیده شدن شما در نتایج جستجوی محلی چند برابر خواهد شد.
حضور فعال در گوگل مپ فقط به معنی دیده شدن نیست بلکه به اعتمادسازی و افزایش اعتبار برند نیز کمک می کند. مشتریان وقتی موقعیت مکانی دقیق شما را ببینند و بتوانند مسیر خود را تا محل کسب وکارتان دنبال کنند تصمیم خرید برایشان بسیار راحت تر خواهد بود. به همین دلیل شرکت های سئو همیشه توصیه می کنند که بهینه سازی پروفایل گوگل مپ بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی دیجیتال مارکتینگ شما باشد.
نظرات (0)
در حال بارگذاری نظرات...